Pozycjonowanie

Profesjonalne Pozycjonowanie Stron: Jak Poprawić Ranking w Google.

Autor Aneta Lach
Aneta Lach13 grudnia 202321 min
Profesjonalne Pozycjonowanie Stron: Jak Poprawić Ranking w Google.

Skuteczne pozycjonowanie stron WWW

Nie miej wątpliwości: pozycjonowanie to współcześnie absolutna podstawa w procesie promowania strony internetowej. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawi, że Twoja witryna zostanie dostrzeżona przez potencjalnych klientów. W jaki sposób cieszyć się tym efektem? Powierzając pozycjonowanie strony profesjonalnej agencji SEO/SEM.

Widzialni.pl to zespół doświadczonych profesjonalistów w tej dziedzinie, który zapewnia m.in.:

Nielimitowaną ilość fraz kluczowych

Nieograniczona liczba dynamicznie dobieranych fraz kluczowych w całym okresie współpracy zapewni znaczący i stały wzrost widoczności serwisu internetowego. Oferujemy frazy odpowiadające na potrzeby i oczekiwania użytkowników bez limitu dla Twojej strony internetowej.

Kompleksowe działanie

Szeroki wachlarz usług (pozycjonowanie, reklama Google Ads, Facebook Ads, optymalizacje, audyty, szkolenia) umożliwia szybkie uzyskanie zwrotu z inwestycji. Dywersyfikacja kanałów reklamowych to także wysoki poziom bezpieczeństwa i większe możliwości dotarcia do Klienta.

Zwiększenie ruchu organicznego

Maksymalne wykorzystanie potencjału strony internetowej pozwala uzyskać wzrost ruchu w organicznych wynikach wyszukiwania. Zwiększona widoczność wywołuje większy ruch organiczny, który ma duże szanse przełożyć się na wzrosty przychodów.

Poprawę widoczności strony w sieci

Skutecznie zwiększamy widoczność stron internetowych — od niewielkich, jednostronicowych witryn po rozbudowane serwisy e-commerce. Zwiększaj z nami widoczność swojej strony internetowej, wyprzedzaj konkurencję i zdobywaj nowych Klientów!

Co musisz wiedzieć na temat pozycjonowania stron WWW?

Jako profesjonalna agencja jesteśmy skoncentrowani na utrzymywaniu dobrej komunikacji z naszymi klientami. Nie pozostawimy Cię bez odpowiedzi na podstawowe pytania, a przy tym wyjaśnimy wszystkie zawiłości związane z tematyką SEO. Czym jest i z jakich elementów składa się pozycjonowanie? A co najważniejsze — jakie korzyści za sobą niesie? Postaramy się rozwiać jakiekolwiek wątpliwości.

Co to jest pozycjonowanie?

Każdy właściciel firmy, sklepu internetowego czy bloga marzy o tym, aby jego strona znalazła się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google’a. To właśnie do nich skierowana jest usługa pozycjonowania. Obejmuje ona szereg działań optymalizacyjnych — na stronie (tzw. SEO), jak i poza nią — które mają na celu poprawienie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Profesjonalne przeprowadzenie tego procesu skutkuje zwiększeniem ruchu na stronie, co może przełożyć się na wzrost potencjału sprzedażowego.

W trakcie pozycjonowania stron WWW specjaliści muszą uwzględnić około 200 różnych czynników, które algorytmy Google biorą pod uwagę w trakcie oceny i ustalania pozycji danego serwisu. Skuteczność działań uzależniona jest również od stworzenia indywidualnej strategii opartej na kompleksowej analizie oraz optymalizacji witryny.

Dlatego musisz pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie jest wieloetapowym i ciągłym procesem, który wymaga odpowiednich nakładów czasu i systematycznej pracy. W jego trakcie specjaliści muszą stale monitorować zmieniające się czynniki (w tym aktualizacje algorytmów oraz działania konkurencji), aby osiągnąć, a następnie utrzymać wysoką pozycję Twojej witryny.

Podstawowe zalety skorzystania z usług SEO/SEM

Wysoki potencjał w pozyskaniu

nowych klientów

Obecnie z wyszukiwarki internetowej korzystają niemal wszyscy, przez co skuteczne pozycjonowanie stanowi kluczowy element w trakcie poszerzania grona swoich klientów. Co więcej, według danych opublikowanych przez Gemius w 2017 roku aż 97% polskich internautów kieruje swoje zapytania do wyszukiwarki Google. Odpowiednia widoczność w jej rankingach pozwoli Ci docierać do nieograniczonej liczby odbiorców.

Dotarcie do określonej

grupy docelowej

Profesjonalne pozycjonowanie sprawia, że stronę odwiedzają osoby, które są rzeczywiście zainteresowane skorzystaniem z Twojej oferty. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod marketingowych nie ma tu miejsca na nachalny przekaz reklamowy. To internauta w trakcie korzystania z Google określa, czego szuka. Jeśli w pole wyszukiwarki użytkownik wpisze frazę “fizjoterapeuta Kraków”, to trafi na dobrze wypozycjonowaną stronę. Wtedy natomiast istnieje duże prawdopodobieństwo, że skorzysta właśnie z oferty tego specjalisty.

Nieograniczona przestrzeń reklamy

W przeciwieństwie do reklamy w telewizji czy w gazecie promowanie w sieci nie ma żadnych granic. Za sprawą pozycjonowania strony w Google możesz docierać do odbiorców z różnych zakątków kraju czy świata, rozszerzając tym samym swoją ofertę na rynki międzynarodowe.

Zwiększenie zaufania i budowa

silnego wizerunku marki

Jeśli Twoja strona pojawia się często w wynikach wyszukiwania, jest to znak dla potencjalnego klienta, że jest ona godna zaufania. Wysoka pozycja w rankingu osiągnięta za sprawą usług SEO wpływa korzystanie na sposób odbierania danej marki i budowę jej silnego wizerunku.

Przewaga nad konkurencją

Czy wiesz, że według danych zaprezentowanych przez advancedwebranking.com ponad 90% ruchu generowanego jest na witryny, które wyświetlają się na pierwszej stronie wyników Google’a? Pozostaw zatem swoją konkurencję w tyle, osiągając wyższą pozycję w rankingu! Za sprawą skutecznego pozycjonowania — a co za tym idzie większej widoczności — masz szansę docierać do szerokiego grona odbiorców.

Relatywnie niskie koszty promocji

W porównaniu z przekazem reklamowym w alternatywnych źródłach, takich jak m.in. telewizja czy radio, usługi pozycjonowania okazują się przystępnym cenowo rozwiązaniem. Ponadto zyskujesz również promocję o szerokim zasięgu, która nie jest ograniczona czasowo i trafia skutecznie do określonej grupy odbiorców.

Proces pozycjonowania stron www - co obejmuje?

Z pewnością spotkałeś się z twierdzeniem, że posiadanie strony internetowej to obecnie podstawa. Bez działań z zakresu SEO nie będzie ona jednak widoczna dla Twojej potencjalnej grupy odbiorców. Marzeniem niejednego właściciela serwisu jest osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie stron internetowych jest niezwykle złożonym i wieloetapowym procesem, a konkurencja jest w tym obszarze naprawdę wysoka. Warto zatem powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji SEO/SEM, która pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele.

Skuteczność naszych działań opiera się na doświadczeniu i znajomości poszczególnych etapów procesu pozycjonowania strony w Google. Oto najważniejsze z nich:

Dobór fraz kluczowych

Jednym z najważniejszych etapów jest szczegółowa analiza i dobór słów kluczowych, na które Twoja strona powinna znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dopasowanie odpowiednich fraz do oczekiwań Twoich potencjalnych klientów sprawi, że coraz więcej użytkowników będzie odwiedzać Twoją stronę. Ponadto specjalista SEO w trakcie doboru fraz kluczowych przeanalizuje również działania konkurencji, aby zapewnić Ci właściwą przewagę.

Audyt SEO

Pod tym pojęciem kryje się szczegółowa analiza, ocena i weryfikacja Twojej strony pod kątem algorytmów wyszukiwarki. Nasi doradcy SEO przyjrzą się poprawności wykonania witryny (m.in. jej struktury oraz kodu), a także jakości zawartych na niej treści, profilu linkowego i wielu innych elementów. Dzięki temu będziemy mogli zaprojektować dla Ciebie odpowiednią strategię pozycjonowania serwisu oraz zaplanować przebieg kolejnych działań.

Tworzenie contentu

Po dokonaniu audytu SEO oraz wybraniu zestawu fraz kluczowych nadchodzi czas na przygotowanie unikalnych i odpowiednio zoptymalizowanych treści. Stworzenie i opublikowanie wartościowego contentu to ważny sygnał dla Google’a, że użytkownik znajdzie na danej stronie przydatne informacje. Wysokiej jakości treści wpływają również pozytywnie na wzrost zaufania ze strony Twoich odbiorców.

Optymalizacja strony internetowej

Na tym etapie nasi specjaliści wprowadzą wszelkie zmiany, które zostały zaplanowane w trakcie audytu SEO. Optymalizacja strony internetowej uwzględniająca wybrany zestaw fraz kluczowych jest procesem cyklicznym. Nasi eksperci na każdym etapie pozycjonowania serwisu muszą reagować na zaistniałe zmiany czy potrzeby.

Budowa profilu linkowego

Jak już zapewne wiesz, skuteczne pozycjonowanie to skomplikowany proces, który obejmuje szereg działań na stronie (on-site), ale także poza nią (off-site). Z tej drugiej grupy z pewnością należy wspomnieć o procesie link buildingu, a więc o promowaniu strony na zewnętrznych witrynach poprzez linkowanie. Jeśli linki pochodzą ze stron cieszących się dużym zaufaniem, wpłynie to korzystnie na pozycję Twojego serwisu. W skutecznej budowie profilu linkowego pomaga nam prowadzenie autorskiego zaplecza pozycjonerskiego.

Ciągła analiza i raportowanie

Jak widać, SEO to nie jednorazowe działanie, ale złożony proces. Dlatego każdego dnia dokonujemy analizy pozycji Twojej strony, a tym samym oceny efektywności naszych działań. Stała kontrola statystyk umożliwia nam zaplanowanie kolejnych prac pozycjonerskich.

Dostosowanie do aktualizacji algorytmów

Jedyną pewną kwestią w przypadku firmy Google są ciągłe zmiany. Jej specjaliści każdego dnia pracują nad udoskonaleniem algorytmów, które biorą udział w ocenie i ustalaniu rankingów stron internetowych. Niemal codziennie dochodzi do mniejszych lub większych aktualizacji (m.in. RankBrain, Koliber, Panda czy BERT), na które nasi specjaliści SEO muszą stale reagować.

Działania wykonywane w procesie pozycjonowania

Każdy chce, aby to jego witryna znalazła się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Można to osiągnąć dzięki pozycjonowaniu stron internetowych. Potrzeba jednak szeregu działań, które mają w tym pomóc.

Chodzi tutaj przede wszystkim o takie elementy, jak:

  • Znaczniki meta, czyli meta title i meta description. W pierwszym przypadku jest to tytuł strony. Ma on o tyle istotne znaczenie, że pozwala algorytmom i robotom na ocenę tego, co dokładnie znajduje się na danej podstronie. Należy pamiętać, aby każda kategoria miała inny meta title. Dzięki temu nie dojdzie do kanibalizacji.
    Jeśli chodzi o meta description, jest to opis wyświetlający się pod tytułem domeny w wynikach SERP. Choć nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, to ma za zadanie skłonić użytkownika do wejścia akurat w ten, a nie inny link. Meta description nie powinien być dłuższy niż 160 znaków.
  • Link building. To umieszczanie odnośników na innych domenach, a także forach tematycznych. Dzięki takim działaniom możliwy jest wzrost popularności strony internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, żeby wszelkie podejmowane kroki były przemyślane. Chodzi o umieszczanie linków w źródłach wysokiej jakości, które są jak najbardziej wiarygodne. Jest to mierzone i wyrażane za pomocą wskaźnika Domain Rating (DR) — im jest on wyższy, tym lepiej.
  • Linkowanie wewnętrzne. To umieszczanie linków na podstronach w obrębie własnego serwisu. Dzięki temu użytkownik będzie mógł bez problemu przeklikiwać się przez różne kategorie na danej domenie. Takie odnośniki mogą z powodzeniem znaleźć się w opisach kategorii czy też wpisach blogowych. Najpopularniejszym rodzajem linkowania w pozycjonowaniu stron internetowych jest… menu, w którym znajdują się wszystkie możliwe kategorie domeny.
  • Content marketing. Są to wszelkie działania związane z tworzeniem treści na domenę. To jeden z kluczowych elementów pozycjonowania stron internetowych. Niezwykle ważne jest, aby wszystkie wpisy były przydatne dla użytkownika, a przy tym unikatowe. Wszelkiego rodzaju duplikaty tekstów z innych domen są niedopuszczalne. Im więcej rzetelnych informacji znajdzie się w danym tekście, tym lepiej. Oczywiście w każdym artykule powinny wystąpić słowa kluczowe odpowiednio dopasowane do tematyki wpisu. To one pozwolą osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania danej domeny.
  • Struktura nagłówków. Warto pamiętać o tym, aby korzystać z nagłówków H1, H2 i H3, co pozwoli na stworzenie treści bardziej przyjaznych dla użytkownika. Co więcej, dobrym rozwiązaniem jest także umieszczanie w nich fraz kluczowych. Roboty Google zwracają na nie uwagę, jeśli więc będą dobrze widoczne, istnieje szansa na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Oczywiście należy tutaj zachować umiar.

Powyższe działania to główne kroki wykonywane w procesie pozycjonowania stron internetowych. Każda firma powinna mieć jednak indywidualnie przygotowaną strategię SEO, dostosowaną do specyfiki branży. Co więcej, należy pamiętać, że na efekty zwykle trzeba poczekać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Gwarantujemy jednak, że warto!

Jakie strony można pozycjonować?

Bez względu na to, jaką funkcję pełni Twoja strona internetowa, możesz śmiało wystartować w wyścigu o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie ma znaczenia, czy dopiero zaczynasz prowadzić swoją działalność, czy też jesteś właścicielem dużego i dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Dzięki rzetelnej analizie nasze usługi SEO będą dopasowane do tematyki i branży, w obrębie której zamierzasz się promować. Na skuteczność zaplanowanych działań wpływa przede wszystkim właściwa budowa i optymalizacja techniczna. Obszary, których dotyczą nasze usługi pozycjonowania, to m.in.:

  • firmowe strony internetowe
  • blogi
  • sklepy internetowe
  • portale tematyczne
  • porównywarki cenowe
  • serwisy aukcyjne

Pozycjonowanie lokalne – dla jakich firm?

W pierwszej kolejności warto odpowiedzieć na pytanie, czym właściwie jest pozycjonowanie lokalne. Pod tym pojęciem kryje się szereg działań i strategii SEO ukierunkowanych na wypromowanie biznesu, który z założenia operuje na ograniczonym obszarze. Mowa tutaj przede wszystkim o firmach prowadzących swoje usługi stacjonarnie, których podstawowy zasięg nie wykracza poza obręb regionu lub miasta, a w niektórych przypadkach nawet konkretnej dzielnicy.

Dla jakich firm pozycjonowanie lokalne jest zatem najlepszą strategią SEO? Ta droga sprawdzi się najbardziej w kontekście biznesów kierujących swoją ofertę do klienta znajdującego się blisko (lub takiego, który planuje udać się na obszar działalności firmy). Do takich przedsiębiorstw należą wszelkiego rodzaju lokale gastronomiczne, pralnie, zakłady mechaniczne i serwisy samochodowe, a także hotele i ośrodki wypoczynkowe.

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalnego biznesu?

Pozycjonowanie stron w internecie to proces, którego sukces uzależniony jest od wyboru odpowiedniej strategii. Choć w przypadku niewielkiego biznesu o ograniczonym zasięgu mogłoby się wydawać, że promocja firmy w sieci mija się z celem, w praktyce jednak sytuacja wygląda zgoła inaczej. Lokalna kampania SEO to szansa na dotarcie do konkretnych odbiorców, którzy szukają dostawców usług na wskazanym obszarze. Prace w tym zakresie siłą rzeczy obarczone są mniejszą konkurencją (również, jeśli chodzi o frazy kluczowe), przez co efekty zwykle przychodzą szybciej. Niższy jest także koszt działań optymalizacyjnych ukierunkowanych na mniejszy rynek.

Jakie efekty daje pozycjonowanie strony internetowej?

Mając na uwadze złożoność procesu, jakim jest pozycjonowanie stron WWW, musisz pamiętać, że pojawienie się pierwszych efektów zależy od wielu czynników. Podstawą sukcesu jest skorzystanie z usług doświadczonej agencji SEO/SEM, która ułoży dla Ciebie indywidualną strategię. W zależności od dynamiki zmian oraz konkurencji na określone słowa kluczowe, osiągnięcie zamierzonych rezultatów może potrwać od kilku do kilkunastu miesięcy. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość — efekty są skutkiem wielu strategicznych działań rozłożonych w czasie.

Skuteczne pozycjonowanie w Google

Nie ma wątpliwości, że Google jest najczęściej wybieraną wyszukiwarką wśród polskich internautów. Według danych Gemius jej udział w tym rynku wynosi aż 97% — oznacza to, że każdego dnia korzystają z niej miliardy użytkowników. Za pomocą tej wyszukiwarki Twoi potencjalni klienci wyszukują informacji na temat produktów czy usług.

Jak zbudowane są wyniki wyszukiwania Google — pozycjonowanie organiczne czy linki sponsorowane?

Gdy użytkownik wpisuje w pole wyszukiwarki swoje zapytanie, automatycznie wyświetla mu się lista stron (tzw. SERP-ów), które najtrafniej odpowiadają poszukiwanemu hasłu. Wygenerowane przez wyszukiwarkę wyniki można podzielić na 2 rodzaje:

Płatne linki reklamowe (linki sponsorowane)

Są to wyniki, które swoją wysoką pozycję zawdzięczają usłudze Google Ads. Pomimo tego, że znajdują się nad wyświetleniami organicznymi, oznaczone są ikoną “REKLAMA” i mogą zajmować maksymalnie cztery miejsca na górze oraz trzy miejsca na dole wyników wyszukiwania.

Organiczne (naturalne)

Są to strony, które według algorytmów Google są najbardziej trafne i wartościowe dla danej frazy kluczowej.

SERP-y są stale optymalizowane przez specjalistów Google, aby jak najtrafniej odpowiadały na potrzeby użytkowników. Co ciekawe, można wyróżnić około 20 różnych rodzajów wyników, w tym treści z YouTube czy mapy.

Co wpływa na ranking Google?

Jak już zapewne wiesz, Google wykorzystuje około 200 różnych czynników w swoim algorytmie pozycjonującym. To właśnie one wpływają na kolejność, w której po zapytaniu użytkownika wyświetlane są strony internetowe. Do czynników tych można zaliczyć m.in.:

  • wiek i historię domeny,
  • dopasowanie fraz kluczowych (do oferty biznesowej, ale i obszaru, tzw. pozycjonowanie lokalne),
  • jakość linków wychodzących i przychodzących,
  • autorytet domeny,
  • jakość i długość treści,
  • prędkość wczytywania treści strony HTML.

Jednocześnie musisz pamiętać, że Google nie dzieli się wszystkimi szczegółami w zakresie działania algorytmu. Oficjalne publikacje firmy dotyczą wskazówek dla webmasterów lub odnoszą się jedynie do sposobów tworzenia stron zgodnie z zasadami wyszukiwarki. Z tego względu warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów SEO, którzy na bieżąco śledzą wszelkie aktualizacje algorytmu.

SEO a dobór fraz kluczowych — dlaczego to tak ważne?

Masz witrynę swojego biznesu w sieci i tworzysz wartościowy content, ale nie wiesz, w jaki sposób dotrzeć do nowych użytkowników i zainteresować ich przygotowaną treścią? Ogromną rolę w marketingu internetowym odgrywa analiza oraz prawidłowy dobór słów kluczowych, gdyż właśnie te czynności pozwalają zaistnieć stronie w internecie. Jeżeli więc chcesz przyciągnąć klientów, warto poświęcić temu elementowi SEO szczególną uwagę.

Prawidłowy dobór fraz kluczowych jest niezwykle ważny dla pozycjonowania stron internetowych. Zanim jednak dowiesz się, dlaczego jest to tak istotny proces, zacznijmy od tego, czym właściwie jest dobór fraz kluczowych. Mowa tutaj o identyfikacji i selekcji słów oraz wyrażeń, które wpisywane są przez użytkowników do wyszukiwarek (m.in. Google) w celu znalezienia odpowiedniej witryny. Ich prawidłowy dobór jest podstawowym procesem mającym wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, jak również na szereg innych aspektów. Bez tego optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie będzie przebiegać efektywnie.

Dobór fraz kluczowych a wpływ na strategię SEO

Z całą pewnością dobór słów kluczowych to najbardziej podstawowy krok w planowaniu całej strategii SEO. Na frazach opiera się pozycjonowanie stron, a także kampania Google Ads — działania te pomagają budować markę wśród użytkowników oraz widoczność witryny w sieci. Dzięki tym metodom zbudujesz stabilną pozycję strony w wynikach wyszukiwania i zwiększysz jednocześnie swoje szanse na wzrost liczby odwiedzających. To w dłuższej perspektywie może korzystnie wpłynąć na prowadzony przez Ciebie biznes.

Kanały ruchu organicznego — gdzie jeszcze klient może znaleźć Twoją firmę?

Użytkownicy mogą trafić na Twoją witrynę nie tylko bezpośrednio poprzez tradycyjne SERP-y. Istnieją również inne kanały ruchu organicznego, które wspierają pozycjonowanie stron internetowych. Mowa przede wszystkim o takich miejscach, jak Mapy Google, Google Grafika, Google News czy YouTube.

  • 1. Mapy Google
    Aż 86% użytkowników sieci sprawdza lokalizację firmy na Mapach Google. Dlatego warto zadbać o stworzenie i zweryfikowanie wizytówki, a także jej uzupełnienie zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google oraz SEO. Sprawdzi się ona przede wszystkim w pozycjonowaniu lokalnym, choć nie tylko.
    Jak to działa? Użytkownik wpisuje w polu wyszukiwania na Mapach Google konkretną frazę (np. „pizzeria”), a w odpowiedzi dostaje listę położonych w pobliżu miejsc odpowiadających na dane zapytanie. Nie trzeba wpisywać miasta — Google automatycznie dopasuje wyniki do lokalizacji urządzenia użytkownika. Od razu można sprawdzić nie tylko dostępne firmy, ale też opinie o nich, godziny otwarcia, dane teleadresowe, menu, odległość i inne przydatne informacje. Dla SEO kluczowe jest zamieszczenie w informacjach aktualnej wersji strony internetowej. Poprawnie uzupełniona wizytówka to same korzyści — odpowiedź na potrzeby współczesnego użytkownika sieci oraz nieocenione wsparcie procesu pozycjonowania strony internetowej.
  • 2. Google Grafika
    Kolejnym wartym uwagi miejscem w sieci — także pod kątem pozycjonowania — jest Google Grafika, czyli wyszukiwarka obrazów. Grafiki można wyszukiwać poprzez wpisanie odpowiednich fraz, ale nie tylko — coraz większą popularnością cieszy się także wyszukiwanie obrazem. Dlatego, jeśli jest to możliwe, warto zadbać o to, by na stronie internetowej zamieścić treści graficzne i zoptymalizować je zgodnie z wytycznymi SEO. Jeśli firma pojawi się w Google Grafika, zyskasz cenny kanał ruchu organicznego i wesprzesz pozycjonowanie strony.
    Jak trafić do Google Grafika? Podstawę stanowi odpowiednie uzupełnienie atrybutu ALT przy każdym obrazie. Jest to alternatywny tekst opisujący zawartość grafiki, który zostanie wyświetlony, gdy pojawi się problem z wczytaniem zdjęcia. Równie ważna dla SEO jest nazwa pliku — do jej stworzenia należy wykorzystać słowa kluczowe bezpośrednio związane z daną grafiką. Co więcej, warto zadbać także o linki prowadzące do obrazu, co pozwoli na dotarcie do niego zarówno robotom, jak i internautom. Nie bez znaczenia dla pozycjonowania będzie również otoczenie grafiki, tj. sąsiadujący z nią tekst SEO, tytuł strony, a także rozmiar, format i inne czynniki.
  • 3. Google News
    To inaczej Wiadomości Google, czyli miejsce stanowiące zbiór wiadomości z serwisów informacyjnych, ale nie tylko. Mogą tutaj trafić także starannie wyselekcjonowane artykuły z innych witryn, o ile mają charakter newsowy i zostaną uznane przez Google za rzetelne i aktualne źródło informacji na dany temat.
    Obecność w tym miejscu wzbudzi zaufanie użytkowników do Twojego serwisu (co jest bardzo ważne dla SEO!). Aby tekst trafił jednak do Google News, musi spełnić szereg wymogów dotyczących jakości contentu, autorytetu witryny, adresów URL, kodu strony i nie tylko.
  • 4. YouTube
    Około 31% ludzi na całym świecie korzysta z YouTube’a. Warto uwzględnić ten kanał ruchu przy pozycjonowaniu strony internetowej — tym bardziej że publikowanie filmów na YouTubie jest bezpłatne!
    O czym należy pamiętać pod kątem SEO? Przede wszystkim o tym, by dodawać unikalne, dobre jakościowo materiały wideo oraz zadbać o odpowiedni opis i tytuł (z uwzględnieniem słów kluczowych), a także SEO tagi. Równie ważne jest przygotowanie zachęcającej miniaturki, a także zaangażowanie podczas dyskusji z internautami komentującymi opublikowany film.

Każde z powyższych miejsc w sieci to szansa na dodatkowe źródło ruchu organicznego i wsparcie pozycjonowania strony internetowej — warto przyjrzeć im się bliżej!

Dlaczego warto skorzystać z usług SEO?

Twoja konkurencja zajmuje wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania? To wyraźny znak, że firmy z Twojej branży korzystają z usług SEO. Co zatem powstrzymuje Cię przed podjęciem takiej samej decyzji? Pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form promocji, zwłaszcza w sytuacji, gdy:

  • zamierzasz zwiększyć ruch na swojej stronie,
  • pragniesz wzmocnić wizerunek swojej marki w branży,
  • startujesz z nowym biznesem,
  • planujesz rozwój swojej firmy (na rynku lokalnym, krajowym czy globalnym),
  • zamierzasz rozszerzyć działalność swojego sklepu o sprzedaż online,
  • stawiasz na długoterminowe i przemyślane strategie,
  • korzystasz już z innych form promocji w internecie (np. linków sponsorowanych).

Zastanów się, jak często używasz wyszukiwarki Google? Ile razy za jej pomocą zdarzyło Ci się szukać informacji o produkcie, recenzji usług czy danych kontaktowych do firm? Większość (około 97%) Twoich potencjalnych klientów również z niej korzysta. Warto więc, aby Twoja strona była widoczna w jej wynikach.

Jak wygląda pozycjonowanie w Widzialni.pl?

Nasza agencja to zespół doświadczonych ekspertów SEO, którzy pracowali z wieloma stronami o różnorodnej tematyce. Co to oznacza dla Ciebie? Dzięki temu znacznie szybciej dopasujemy dla Twojej witryny zestaw słów kluczowych, skutecznie przeprowadzimy jej optymalizację, a także zaplanujemy strategię budowania profilu linków.

W swoich działaniach kierujemy się indywidualnym podejściem do klienta na każdym etapie pozycjonowania. Prace związane z tym procesem dzielą się na kilka kategorii.

Działania on-site

Obejmują wszelkie prace optymalizacyjne przeprowadzone na stronie, które mogą przełożyć się na zmianę jej wyglądu lub jakości kodu źródłowego (np. optymalizacja treści, grafik, budowy adresów URL itp.).

Działania off-site

Obejmują wszelkie prace realizowane poza stroną, mające na celu zwiększenie jej widoczność w wyszukiwarce (np. link building czy różne działania w ramach content marketingu).

Analityka internetowa

Poszukiwanie i analiza informacji o użytkownikach danej strony, które okazują się kluczowe w trakcie planowania kolejnych działań SEO.

Optymalizacja treści

Nie od dziś wiadomo, że Google w pierwszej kolejności stawia na potrzeby użytkownika. Kolejne aktualizacje algorytmu udowadniają, że jednym z najważniejszych działań jest tworzenie merytorycznych i unikalnych treści, które będą przydatne i ciekawe dla internautów. Dlatego nasz zespół dokłada wszelkich starań, aby opublikowane na Twojej stronie treści spełniały wszystkie wymogi, a tym samym przyczyniły się do skutecznego pozycjonowania strony w Google.

W trakcie analizy i optymalizacji treści bierzemy pod uwagę wszelkie czynniki, które mogą wpłynąć na pozycję Twojej witryny:

  • unikalność,
  • jakość (pod względem merytorycznym i językowym),
  • długość,
  • poziom czytelności i zastosowanie nagłówków (odpowiednie formatowanie tekstów SEO),
  • odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi.

Optymalizacja linków

Kolejnym ważny elementem pozycjonowania jest link building, czyli pozyskiwanie wysokiej jakości odnośników o naturalnym profilu. Z chwilą wprowadzenia algorytmu Pingwin w 2013 roku stało się ono jednym z najtrudniejszych etapów procesu. Od tego momentu Google zwraca uwagę na pochodzenie i rodzaj odnośników, które prowadzą do Twojej strony. Skutecznie przeprowadzony link building niesie za sobą jednak wiele korzyści, m.in. zwiększenie widoczności czy wzrost zaufania wobec strony.

Nasza agencja w trakcie analizy obecnego profilu linkowego (Twojego i konkurencji) weźmie pod uwagę najważniejsze elementy, takie jak:

  • ilość linków zewnętrznych,
  • ich pochodzenie i jakość,
  • typy anchor tekstów (partial match, exact match, brandowe itp.),
  • zgodność tematyczną linków ze stroną,
  • rodzaje linków (graficzne/tekstowe, dofollow/nofollow).

Raportowanie i cykliczne analizy

Aby mieć pewność, że nasze usługi SEO prowadzą do zamierzonych rezultatów, stale monitorujemy efekty działań pozycjonerskich. Przy użyciu sprawdzonych narzędzi (takich jak m.in. Google Analytics) i autorskich technik przeprowadzamy cykliczne analizy. Dzięki temu możemy nie tylko raportować dotychczasowe wyniki, ale także odpowiednio szybko reagować na powstałe zmiany i proponować klientom najlepsze rekomendacje.

Cena pozycjonowania — ile kosztuje SEO?

Dla każdego przedsiębiorstwa aktywnie działającego w internecie niezwykle ważne jest pozycjonowanie strony. Niezależnie od tego, czy oferujesz swoim klientom produkty, czy usługi, SEO pozwala na łatwe i szybkie zapoznanie się z Twoją witryną praktycznie każdemu użytkownikowi. Jednak aby Twoja domena była widoczna w wynikach wyszukiwania, niezbędne jest wdrożenie różnych rodzajów działań, które pozwolą zapewnić jej jeszcze wyższe notowania. Ich koszt zależy od wybranych metod pozycjonowania, zakresu działań, wsparcia specjalistów, rodzaju umowy i wielu innych czynników.

Pozycjonowanie stron internetowych to proces długotrwały i niezwykle złożony, dlatego zajmują się nim specjaliści. Zależnie od Twoich indywidualnych potrzeb i możliwości dopasowane zostaną odpowiednie metody: od copywritingu, przez link building i audyty, aż po optymalizację serwisu. Dzięki nim Twoja witryna może osiągnąć jeszcze lepsze wyniki niż dotychczas, a Ty będziesz cieszyć się jeszcze większym gronem potencjalnych klientów.

Narzędzia SEO w codziennej pracy pozycjonera

Jak każdy specjalista w danej dziedzinie, także pozycjoner musi mieć dostęp do narzędzi, dzięki którym jego praca będzie przynosiła oczekiwane rezultaty. Są nimi wszelkiego typu aplikacje analityczne wspierające pozycjonowanie stron.

Internet jest środowiskiem niezwykle płynnym. Sprawne poruszanie się po jego zasobach nie byłoby możliwe bez pełnego rynsztunku. To właśnie dzięki narzędziom SEO można stale monitorować ruch czy sprawdzać aktualne notowania witryny w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na szybkość i skuteczność działań obejmujących pozycjonowanie stron internetowych.

  • Senuto — zaawansowana platforma analityczna dla pozycjonerów, za pomocą której można monitorować widoczność witryny oraz analizować słowa kluczowe (także historycznie); stale aktualizowana i poszerzana o nowe funkcjonalności ułatwia skuteczne działania SEO.
  • Ahrefs — drugie najczęściej wykorzystywane narzędzie idealnie nadające się do analizowania linków wychodzących i przychodzących; dzięki niemu specjalista SEO może sprawnie poruszać się po wykresach oraz statystykach dotyczących pozycjonowania strony internetowej, które są udostępniane w przyjaznej, czytelnej formie.
  • Screaming Frog — niech nie zmyli Was nazwa! „Krzycząca żaba” to w rzeczywistości przydatne narzędzie SEO, a dokładniej dobrze skonstruowany bot internetowy; skanuje strony, zdobywając cenne informacje na temat zawartości witryny (szczególnie pod kątem technicznym, niemniej istotnym dla skutecznego pozycjonowania).
  • Surfer SEO — umożliwia błyskawiczną analizę najlepszych wyników SERP; to narzędzie do sprawdzania oraz poprawiania struktury HTML strony internetowej, a także przeglądania danych dotyczących fraz kluczowych.
  • Semstorm — jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi SEO, do którego pozycjonerzy zaglądają codziennie; umożliwia kompleksowe przeglądanie stron internetowych pod kątem słów kluczowych, ruchu czy działań konkurencji, a także skuteczne planowanie contentu i innych obszarów pozycjonowania.
  • Majestic — narzędzie ułatwia analizowanie linków przychodzących — ich pochodzenie, jakość oraz liczbę; specjaliści korzystają z niego tak chętnie nie tylko ze względu na skuteczność, ale także prostą obsługę.

Sprawdź: https://widzialni.pl/pozycjonowanie/

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Najlepszy Kalkulator Kredytowy Online - Porównaj i Wybierz Najkorzystniejszy Kredyt
  2. Credit Agricole BIC - SWIFT i IBAN, kod banku, numer BIC
  3. Przelew na numer karty: szybki sposób na transfer środków
  4. Dotacje do domów pasywnych - Dofinansowanie na budowę energooszczędnego domu
  5. Odrzucenie spadku u notariusza - Zrzeczenie się spadku i dokumenty
Autor Aneta Lach
Aneta Lach

Jako finansistka z 10-letnim doświadczeniem zawodowym piszę o produktach bankowych - rachunkach, lokatach, kredytach i ubezpieczeniach. Porównuję oferty różnych instytucji finansowych uwzględniając oprocentowanie, opłaty i zysk netto. Doradzam jak mądrze lokować nadwyżki i zadłużać się z głową.

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły

Warszawska agencja SEO: profesjonalne usługi dla wzrostu widoczności
PozycjonowanieWarszawska agencja SEO: profesjonalne usługi dla wzrostu widoczności

Warszawa – jako serce biznesowej innowacji – wymaga szczególnego podejścia i zrozumienia lokalnych trendów. Na szczęście nasza agencja SEO i jej pozycjonowanie staje się Twoim strategicznym partnerem na drodze do sukcesu w stolicy i nie tylko. Dzięki doświadczeniu i głębokiej znajomości rynku jesteśmy w stanie wyróżnić Twoją markę w gąszczu internetowej konkurencji.